Thursday, August 04, 2005

Concediu

De vreo cateva zile sunt in concediu, asa ca totu-i bine:)
Cand si cand mai lucrez la proiectul pe care l-am botezat "MogClouds" (un fel de TagCloud romanesc), sper sa iasa ceva cat mai curand. In principiu, cele mai importante componente sunt deja implementate (parsarea feed-urilor, analiza contextuala a post-urilor din bloguri folosind MogContext), trebuie doar sa le "lipesc" astfel incat sa mearga ca unse impreuna. Am mers pe mana FeedParserului scris de Mark Pilgrim, mod_python pentru partea ce tine de interfata Web si MySQL pentru stocarea datelor. Ultima parte, cea legata de MySQL, mi se pare cea mai nelalocul ei in cadrul acestui proiect, e destul de ciudat sa vezi "SELECT * from ..." in cadrul unei fisier *.py. Am aruncat ochii asupra unui ORM intre Python si RDBMS, pe care il tintisem mai demult (SQLObject), dar mi-am zis ca si asta n-ar fi decat un fel de pacaleala, de preferat ar fi ZODB daca as vrea sa lucrez direct cu obiecte. Probabil ca daca m-as fi concentrat mai mult la faza de "design" as fi gasit o solutie de stocare file-based cat de cat eleganta si rapida, asa cum am facut mai demult pentru MogNews.
Si nu in ultimul rand, de putina vreme exista si o lista de discutii Python in limba romana, pe care o puteti gasi la http://lists.nuxeo.com/mailman/listinfo/python. Se afla inca la inceput, dar daca aveti orice fel de intrebari sau sfaturi legate de Python sau Zope va invit sa le faceti publice pe lista, poate asa reusim sa cream o comunitate in jurul Python in Romania.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home