Thursday, May 05, 2005

O noua carte

Mi-am cumparat o noua carte: Inteligenta artificiala - Aplicatii in prelucrarea limbajului natural, de Doina Tatar. Inca nu am timp sa o citesc, dar la o prima rasfoire pare destul de interesanta. Nu numai ca e "cool" sa citesti in limba romana despre Naive Bayes Classifier sau clasificatoarele Rocchio, dar am descoperit si noi probleme interesante, cum ar fi "word sense disambiguation" ("dezambiguarea sensului cuvintelor") (ma rog, auzisem mai demult de aceasta problema, stiu ca cei de la Google erau interesati sa gaseasca o solutie cat mai buna pentru o mai buna functionare a Google AdWords, dar acum este pentru prima oara cand ma confrunt cu teoria din spatele problemei). Sper sa am si timpul sa pun cate ceva in practica din ceea ce voi citi din ea.

Update: Se pare ca si Yahoo! sunt interesati. Just saw this: Yahoo Seeking Contextual Search Scientist/Engineers.
As member of Yahoo's Contextual Search team the candidate will be involved with advanced research and development on problems in contextual disambiguation, topic extraction and context vector space modeling.(...)
Duties will include the following: Document/text analysis for the purpose of creating document term vectors, topic extraction for search result biasing and personalization.(...)
Exceptional C++, Scripting (Perl, Python) and Java skills.

I'm still working on this:
The ideal candidate will have an advance degree (Ph. D. / MS) in computer science or a closely related discipline. :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home