Wednesday, April 20, 2005

Mici nelamuriri legate de Bugzilla

Citeam acum cateva zile un articol mai vechi al lui Joel Painless Bug Tracking, si m-a cuprins un soi de "vinovatie" pentru faptul ca in cazul proiectelor mele "bug tracking e sublim, dar lipseste cu desavarsire" :). Si nu pot spune ca sunt mult mai bun decat Joel atunci cand vine vorba de a tine minte un bug:

At any given time, I can only remember two bugs. If you ask me to remember three, one of them will fall on the floor and get swept under the bed with the dust bunnies, who will eat it.

Stiu ca ceea ce scrie in articol se aplica in principal echipelor ce contin doi sau mai multi programatori, dar undeva spre sfarsit e un paragraf care m-a facut sa ma simt intr-adevar cu musca pe caciula ("If you are developing code, even on a team of one, without an organized database listing all known bugs in the code, you are simply going to ship low quality code"), si m-a convins sa caut un sistem de bug tracking.
Desigur ca in conditiile in care proiectele la care m-am inhamat nu imi aduc vreun "gologan" in contul personal nu ma puteam gandi decat la o solutie "free", asa ca iata-ma pe site-ul Bugzilla.
Cum prietenei mele nu-i place altceva decat Windows (I'm not at all a good Linux evangelist), asta inseamna ca si eu sunt nevoit sa lucrez pe acelasi SO (desi a fost o vreme cand inca mai aveam rabdare sa fac switch-ul Linux - Windows ori de cate ori reuseam sa o scot pe prietena mea de la calculator sau invers. Datorita baietilor de la Mandrake am aflat ca exista un limbaj de programare pe nume Python :)).
Asa ca iata-ma incercand sa aflu de ce am nevoie pentru a instala Bugzilla.
La prima vedere lucrurile par in regula. Instalarea propriu zisa nu cere decat trei comenzi, dintre care una de login. Doable, I'd say.
Apache 2.x il am deja instalat, si nu ma sperie sa umblu in httpd.conf, am mai facut-o de atatea ori.
MySQL e de asemenea instalat, problema apare atunci cand imi cer sa creez "de mana" o baza de date "bugs". Piece of cake, dar ideea nu-mi place. Sa spunem ca am deja o baza de date "bugs", ce fac? O redenumesc pe cea veche? Sau ii spun altfel celei noi sperand ca exista vreun mod de a configura Bugzilla astfel incat sa stie sa se uite si dupa altceva decat "bugs"? (n-am avut timp sa ma uit dupa asta, dar sunt sigur ca se poate).
Oricum, problema apare atunci cand imi cer sa instalez Perl. Stiu ca Python nu e cel mai bun limbaj de programare existent, dar de aici pana a-mi instala Perl doar pentru a folosi un singur program e cale lunga.
Poate m-am obisnuit prea mult cu programele ce le instalezi doar apasand pe butonul mouse-ului, dar daca ar fi doar asta atunci ca mine mai sunt multi (blame it on windows :)). Insa cred ca ce ma tine (inca) departe de Bugzilla (sperand ca voi trece peste aversiunea fata de Perl) este faptul ca depinde de trei medii externe (Perl, Apache, MySQL), si poate ca in incostient asta mi se pare un punct slab. (sa spunem ca vreau sa upgradez la MySQL5 peste un an de zile, va trebuie sa astept pana Bugzilla va deveni compatibil cu aceasta versiune pentru a face trecerea? Dar daca ma conving ca Apache 2.x nu e destul de sigur si vreau sa fac downgrade la 1.3, what then?). Cred in principiul ca sansele unui program de a rezista de unul singur "out there in the wild" sunt direct proportionale cu gradul de independenta fata de alte aplicatii sau SO, si la punctul asta Bugzilla pe mine inca nu m-a convins. Sper sa nu fiu inteles gresit, din cate am citit si auzit Bugzilla isi face treaba excelent (mai ales tinand cont de faptul ca e free), dar eu inca nu am reusit sa trec de primul pas, instalarea :)
Si iata-ma apeland la vechiul Notepad...

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

folosesc de vreo doua luni FlySpray (http://flyspray.rocks.cc/) si isi face foarte bine treaba. Sa nu te lasi descurajat de faptul ca iti cere adodb pentru a vorbi cu baza de date -- nu trebuie decat sa downloadezi niste scripturi. uite-l in actiune: http://flyspray.rocks.cc/bts/

5:52 PM  

Post a Comment

<< Home